Oppsett og Målestrategi

Oppsett av strategiske målestrategier gjør det lettere å utnytte data for analyser og anbefalinger. Arena Data bistår bedrifter med oppsett og å definere gode målestrategier.

ADC Oppsett og Målestrategi

 

5 fordeler med Tag Management

 

 

Bedrifter som bygger en kultur rundt datadrevet beslutninger belønnes i den digital verden. I tillegg vil de som separerer seg fra tradisjonelle “siloer” og kombinerer relevante fagområder for å jobbe i team mot et felles mål, effektivisere arbeidsflyt.

 

Tag management er 1 av 5 relevante fagfelt ADC kombinerer for å sikre digital suksess for våre kunder.

 

5 fordeler med Tag Management


1. Effektiviserer arbeidsprosesser


Simplisiteten med et Tag Management System (TMS) gjør at analytikere raskt kan endre variabler i koden uavhengig av utviklere. Digitale markedsførere kan effektivt lansere tilpassede og målrettede kampanjer og UX utviklere kan personalisere og optimalisere brukeropplevelsen på digitale flater basert på informasjonen som hentes ut.

 

Økt produktivitet resulterer i økt fleksibilitet og styrker et sammenhengende arbeidsmiljø.

 

  1. Reduser kostnader


Det koster mer å bruke et TMS sammenlignet med manuell sortering av koder og tagging, men ved å effektivisere arbeidsprosesser og øke produktivitet vil se en positiv ROI ved å applikere et Tag Management System.

 

  1. Styrker stabilitet


Etiketter (tagger) kan oppta hundrevis av kodelinjer, dette kan bli rotete og forårsake problemer i ettertid. Tag Management bidrar til en solid og ryddig infrastruktur for kodene.

Et godt Tag Management System bidrar også med å isolere falsk eller ondsinnet kode slik at dette kan fjernes før det forårsaker reell skade ved å f.eks kapre data og informasjonskapsler.

 

  1. Sikrer pålitelig data


Hvis man ikke kan sikre pålitelig data, er det egentlig ikke noen poeng å samle de i utgangspunktet.

 

Et TMS sikrer pålitelig og høy datakvalitet.

 

  1. Forbedrer ytelse


En nettleser avkoder og kjører hundrevis av kodelinjer for å fyre av tagger. Uten et TMS kan feilkoder sinke opplastingstid og dempe overordnet ytelse.


Med et TMS kan man distribuere tagger når visse kriterier er oppfylt. Dette trimmer verdifull opplastingstid, som resulterer i bedre brukeropplevelse.

En annen fordel er at et TMS tillater asynkron tag distribusjon, det betyr at koden lastes og fyres av samtidig som sideelementene lastes uten å påvirke synlighet for brukeren.

Kort fortalt så vil Tag Management forsterke ytelsen av ditt nettsted

 

Hva er Tag Management System?

 

Hva er en tag?

 

En tag (også kalt pixel eller etikett) er et stykke JavaScript-kode. Tagger plasseres som regel i <head> delen av en nettside og utfører oppgaver for bl.a reklame, live chat, produktanbefalinger o.l.

 

I hovedsak brukes tagger til å støtte digitale markedsføringstiltak ved å samle unik informasjon om brukeradferden på en nettside. Dette åpner for muligheten til å spore, analysere og rapportere fra et tredjeparts verktøy.  


Hva er Tag Management?

 

Tag management ble utviklet på grunn av et voksende behov for god sporingsevne og måling av dynamisk markedsføring. Et “tag management system” (TMS) forenkler implementasjon, administrasjon og vedlikehold av tagger på digitale plattformer. Et TMS setter grunnlag for bedriftens datainnsamling og styringsbehov samtidig som det bidrar til å forbedre nettsidens kundeopplevelse.

 

Hvordan virker TMS


Tag management systemer styrer distribusjon av alle tagger via et intuitivt webgrensesnitt uten å kreve programvarekoding. Det gjør det enklere å legge til, redigere eller fjerne tagger.

 

Hvorfor samle og lagre førsteparts data?


På grunn av sin strategiske posisjon i dataforsyningskjeden, har tag management systemer utviklet seg til å bli en sentral del av grunnlaget for datahåndtering og innsamling. Et tag management system samler inn førstepartsdata som anses som verdifull og relevant data fordi man samler informasjon om atferd og samspill fra besøkende. Denne robuste førstepartsdataen brukes til å bl. a forenkle kundeprofiler slik at man kan kjøre målrettede og relevante annonser.   

 

Hvem trenger tag management?

 

Det er flere avgjørende faktorer man bør vurdere for vite om man trenger et TMS. Her er noen signaler.

 

  • Du kjører digitale markedsføringstiltak aktivt på flere kanaler.
  • Du trenger forenklede løsninger for kompleks analyse via for eksempel: Adobe Analytics, Power BI eller Google Analytics.
  • Du er i ferd med å utvide markedsføringsaktiviteter, dvs. lansere nye kampanjer eller iverksette attributtsporinger o.l
  • Du distribuerer mobilapper – Fordelene tag management gir for tradisjonelle nettsteder gjelder også for mobilapper
  • Du er i ferd med å omorganisere nettstedet ditt – Opprettholding av analyser og kontinuitet i markedsinitiativer er avgjørende for vekst.
  • Du vil ha fleksibilitet til å endre markedsføringsbyrå.

Vi har løsninger som passer for deg!
1
Arena
Startpakke
Et sterkt fundament er
grunnleggende for å oppnå
digital suksess
2
Arena
Konkurrent
Å være konkurransedyktig online
krever kontinuerlig optimalisering
med datadreven kunnskap
3
Arena Data
Markedsleder
Strategier på tvers av kanaler
Kontinuerlig datadrevet
optimalisering, kompetansebygging, Tett samarbeid.
  • DIGITAL
    RÅDGIVNING
  • OPPSETT OG
    MÅLESTRATEGI
  • DIGITAL
    MARKEDSFØRING
  • ANALYSE OG
    INNSIKT
  • OPTIMALISERING OG
    PERSONALISERING